• Woudsend JO13-1 kansloos tegen koploper

24 mei 2018
  • Afgelopen woensdagavond toog de JO13-1 naar Koudum om in te halen tegen Oeverzwaluwen JO13-1. Deze ploeg heeft al zijn wedstrijden gewonnen en heeft een doelsaldo waar je u tegen zegt. Het zou dus een lastig avondje worden voor Woudsend, wat het deze competitie prima doet met een 4e plek. Met een volledige selectie aanwezig moest Oeverzwaluwen in bedwang worden gehouden.

Vanaf het begin was het al duidelijk hoe de wedstrijd zou gaan verlopen. Oeverzwaluwen in de aanval, Woudsend verdedigen en hopen op een counter. De bezoekers moesten alle zeilen bijzetten om de Koudummers van scoren te houden. De gastheren vonden elkaar makkelijk en combineerden er lustig op los. Woudsend zette daar veel strijd tegenover en probeerde daar waar het kon de tegenstander te ontregelen. Men kon echter niet voorkomen dat Oeverzwaluwen flink wat kansen kreeg. Veel werden door de Koudummers zelf om zeep geholpen, of Lieke en de verdediging stonden goed op te letten. Ondanks de inzet van het hele team moest Woudsend voor de rust één keer capituleren, zodat er met een 1-0 stand voor Oeverzwaluwen werd gerust.

In de rust werden er wat wisselingen doorgevoerd en werd de spelers verteld dat het qua inzet prima was, soms is een tegenstander gewoon beter. De tweede helft liet hetzelfde spelbeeld zien als de eerste helft. Oeverzwaluwen oppermachtig, Woudsend wat met man en macht en veel inzet probeerde het doel schoon te houden. Heel af en toe kwam de bal bij de Woudsender voorwaartsen, maar gevaarlijk konden de Roodhemden vanavond niet worden. Oeverzwaluwen kreeg weer legio kansen, maar wederom was de verdediging, in prima samenspel met de ingezakte middenvelders en een prima keepende Lieke vaak de winnaar. Tot 10 minuten voor tijd dan toch de onvermijdelijke 2-0 viel. Hierna was Woudsend geknakt en kon Oeverzwaluwen nogmaals scoren, zodat de eindstand 3-0 werd.

Absoluut geen schande om van een dergelijk team te verliezen, de inzet van Woudsend was heroïsch en dat is dan alles wat je dan kunt vragen van een team. De JO13-1 kon ondanks de nederlaag tevreden zijn over de mentaliteit die men liet zien, dat nemen we mee naar de volgende wedstrijd.