• Woudsend JO13-1 finisht op mooie vierde plek

1 jun 2018
  • Afgelopen woensdag speelde Woudsend JO13-1 zijn laatste wedstrijd thuis tegen VV Heerenveen JO13-7. Over de wedstrijd kunnen we kort zijn, deze werd met 2-1 gewonnen zodat de JO13-1 op een mooie 4e plek in de competitie eindigde. Er werd verloren van Oeverzwaluwen, Flevo Boys en LSC en gelijk gespeeld tegen SJO RVC/Langweer. De overige 7 wedstrijden leverden 3 punten op. Zoals gezegd een prima prestatie in een sterke competitie. Omdat er over de wedstrijd niet al teveel gezegd kan worden zullen we alle 15 spelers van de JO13-1 dit seizoen nog even benoemen.

Lieke, onze keepster. Zelden op een foutje te betrappen en heeft met haar geweldige reddingen het team er meerder malen doorheen gesleept dit seizoen.

Timme, onze laatste man. De rust zelve achterin, weet met zijn loopvermogen en fysiek menig doorgebroken tegenstander de bal te ontfutselen voordat deze gevaarlijk kan worden.

Marieke, onze back. Speelde een geweldig seizoen als eerstejaars. Kletst er elke wedstrijd bovenop en staat haar vrouwtje. Een ware plaag voor elke tegenstander.

Jarno, onze back. Jarno is steeds slimmer gaan voetballen. Hij staat bijna altijd op de juiste plek en door goed gebruik te maken van zijn sterke lichaam erg moeilijk van de bal te krijgen.

Joey, onze back. Joey zijn eerste jaar bij Woudsend is helaas ook gelijk zijn laatste omdat hij gaat verhuizen. Dat is erg jammer want Joey laat zien een geweldig talent als verdediger te zijn. Gaat de duels aan en verliest deze zelden. Een aanwinst voor zijn nieuwe vereniging.

Sven, onze multifunctionele speler. Sven kun je overal neerzetten en om een boodschap sturen. Back, middenvelder, spits, het maakt niet uit. Vooral de laatste wedstrijden zeer goed op dreef als voorhoede speler.

Tieme, onze voorstopper. Tieme is de aanjager van het elftal. Zijn inzet en loopvermogen geven het team duidelijk wat extra's. Niet te beroerd om meters te maken, altijd voorop in de strijd.

Hille, onze middenvelder. Hille is het cement tussen de stenen, een stille kracht die zelden een foute pass geeft. Verricht veel vuil werk op het middenveld en daardoor zeer nuttig en belangrijk.

Jet, onze middenvelder. Jet is de revelatie van het seizoen. Als eerstejaars liet zij een enorme progressie zien. Longen als een paard en voor de duvel niet bang. Daarnaast beschikt Jet ook nog eens over een goed inzicht en prima techniek.

Sepp, onze middenvelder. Sepp is het dreh und angelpunkt centraal op het middenveld. Kan zowel links als rechts trappen en daardoor in staat het spel snel te verleggen en de voorwaartsen te lanceren. Scoort zelf ook makkelijk.

Liam, onze middenvelder. Liam heeft een prima spelinzicht en daarnaast is hij ook technisch goed onderlegd. Hij kan op meerdere posities voorin uit de voeten en ontwikkelt zich uitstekend dit seizoen.

Robin, onze linksbuiten. Robin begint duidelijk te groeien in zijn rol als linksbuiten. Kan op snelheid en kracht een mannetje passeren en snapt steeds beter hoe te positioneren bij balbezit en balverlies.

Riemer, onze voorhoede speler. Riemer is de meest enthousiaste voetballer van de ploeg. Werkt zich altijd het snot voor de ogen en jaagt zijn tegenstanders constant af. Doordat hij breed inzetbaar is de brandweerman van het team.

Chris, onze rechtsbuiten. Chris voelt zich helemaal thuis op de rechtsbuiten. Passeert en combineert makkelijk en heeft een prima voorzet. Daarnaast kan hij zelf ook scoren. Hierdoor een bijna onmisbare schakel voorin.

Daan, onze spits. Helaas moet Daan door fysieke ongemakken (die hem het hele seizoen hinderden) stoppen met voetballen. Desondanks wist hij dit jaar vaak het net te vinden, omdat hij een geboren spits is. Door zijn torinstinct altijd op de goede plek voor het doel om ijskoud te scoren.

Peter, onze leider/grensrechter. Peter is immer kalm. Staan we voor, Peter blijft rustig. Staan we achter, Peter blijft rustig. Analyseert de wedstrijden uitstekend en zijn adviezen aan de spelers voor, tijdens of na de wedstrijd zijn altijd een meerwaarde.

Roel, onze leider/verslaggever. Heeft ook dit seizoen weer enorm veel plezier gehad in het begeleiden van het team. Trots op de prestaties van het team en nog trotser op de manier waarop deze tot stand zijn gekomen. Met goed voetbal, inzet en acceptatie richting elkaar.

Namens het team en begeleiding wil ik iedereen bedanken die ons dit jaar heeft ondersteund op welke manier dan ook. Alvast een fijne vakantie en tot volgend seizoen.

• Woudsend JO13-1 finisht op mooie vierde plek

1 jun 2018