• Woudsend 1 verliest opnieuw in Blokzijl

12 feb 2019
  • 9 februari 2019, na twee maanden zonder competitievoetbal mocht Woudsend 1 eindelijk weer los. In Blokzijl werd de tweede seizoenshelft geopend. Natuurlijk had Woudsend al wel de nodige oefenwedstrijden afgewerkt en leek de ploeg klaar voor de strijd. Deze middag dus een wedstrijd tussen de nummers 10 en 9. Woudsend had vooraf een voorsprong van 2 punten op de concurrent uit de polder. Vorig seizoen werd er uit verloren met 3-1 en dit seizoen bleef het in Woudsend bij 0-0.

De eerste helft begon erg rommelig. Door de harde wind dwars op het veld was voetballen erg lastig. Het speelde zich voornamelijk af aan de rechterkant, waar bovendien veel ingegooid moest worden. De bal was dan ook veel meer buiten de lijnen dan er binnen te vinden. Voor de doelen gebeurde niet erg veel, maar toch leek Ronald Rijpkema op weg naar de 0-1. Hij liep alleen richting de doelman, maar werd net buiten het strafschopgebied onderuit gehaald door een verdediger. Scheidsrechter Korf hield het bij geel en de vrije trap belandde in de muur. Even later was het Blokzijl dat plots op 1-0 kwam: na een inworp werd er slap verdedigd en uiteindelijk belandde de bal bij Jorn Mondria die knap raak schoot in de korte hoek. Woudsend had aan de andere kant zeker de mogelijkheden om ook toe te slaan, maar het was allemaal veel te slordig.

De tweede helft wilde Woudsend alles op alles zetten om het tij te keren. Het spel speelde zich voornamelijk op de helft van Blokzijl af, maar profiteren deed Woudsend nog niet. De schoten waren niet krachtig genoeg en anders was het de doelman die een doelpunt voorkwam. Ook nu was het vaak overhaast en daarmee te slordig. Een kwartier voor tijd leek Blokzijl het duel zomaar te beslissen met de 2-0. Wat aan het doelpunt vooraf ging was ietwat gelukkig, maar het doelpunt zelf was een mooi diagonaal schot over doelman Wibout Reekers heen. Woudsend kwam met een snel antwoord door de 2-1 te maken. Nico Posthuma ontving de bal vanuit een ingooi, draaide de zestien in en knalde hard raak. Woudsend bleef vervolgens drukken, maar slaagde er opnieuw niet in om de gelijkmaker te maken. Vijf minuten voor tijd besliste Boaz Mooiweer het duel door met een harde kopbal uit een corner raak te knikken, 3-1.

Al met al een frustrerende middag voor Woudsend, waarbij het maar niet wilde. Mede door de harde wind natuurlijk. Blokzijl was niet de betere partij, maar wel vele malen effectiever. Blokzijl gaat zodoende over Woudsend heen in de stand. Aanstaande zaterdag wacht voor Woudsend de thuiswedstrijd tegen EBC.

* Opstelling Woudsend: Wibout Reekers; Arjan Reekers, Klaas de Jong (Marco van der Wal ’70), Leo Visser [C], Redmer Zondervan; Jan Derk de Vries (Sven Sybesma ’46), Patrick Lacroix, Richard Hiemstra, Sven Nagelhout; Ronald Rijpkema, Rico Nagelhout (Nico Posthuma ’46)

* Doelpuntenmakers:
    1-0: Jorn Mondria (’26)