• Woudsend 1 laat kansen liggen en verliest van Steenwijker Boys

4 dec 2018
  • 1 december 2018, Woudsend 1 kende begin november een korte opleving met zeges op IJVC en VV Heerenveen. Vorige week moest de ploeg weer een nederlaag slikken door toedoen van HJSC. Deze middag moest Woudsend de punten eigenlijk in eigen huis houden om de aansluiting met de middenmoot te houden. Daarvoor moest er wel worden gewonnen van Steenwijker Boys, dit jaar nieuw in de competitie. Die boekten erg wisselende resultaten en begon het duel met een punt meer ten opzichte van Woudsend.

De eerste helft begon Steenwijker Boys beter en moest Woudsend zich duidelijk even in de wedstrijd knokken. Dat lukte al vrij snel en daardoor ontstond er een leuk en soms open duel. De behendige, aanvallende spelers konden redelijk in de toom worden gehouden, terwijl Woudsend aan de andere kant de nodige kansen produceerde. Ronald Rijpkema was met een mooie uithaal erg dichtbij, terwijl inzetten van Joeri Sybesma door de doelman werden gekeerd. Steenwijker Boys had ook zeker haar kansen en het duel ging redelijk gelijk opgaand, maar de betere kansen waren de eerste helft voor Woudsend. Woudsend presteerde het bijvoorbeeld om tweemaal een 3 tegen 2 situatie niet te benutten.

De tweede helft begon voor Woudsend uitstekend. Uit een corner maakte Nico Posthuma op prachtige wijze de 1-0: met een halve omhaal direct uit de corner bracht hij de bal via de tweede paal in het doel. Steenwijker Boys deed echter vrij snel wat terug. Uit een afvallende corner werd de bal op gelukkige wijze door Wouter Esselink in het doel bezorgd, 1-1. De aanvallers van Steenwijker Boys zorgden vervolgens voor steeds meer dreiging. Woudsend deed aanvallend zeker ook nog mee en kreeg enkele aardige kansen. Het leverde niks op, terwijl de topscorer van de competitie (Niek Schokker) voor de 1-2 zorgde na een vlotte aanval. Met enkele verse krachten zocht Woudsend nog wel naar een slotoffensief, maar de gasten bleven minstens zo gevaarlijk. Het bleef bij 1-2.

Woudsend speelde een redelijke tot goede wedstrijd en kreeg ook de nodige kansen, maar deze werden niet benut. Steenwijker Boys was effectiever en slaat daarmee in de stand een gat met Woudsend. Aanstaande zaterdag is de laatste speelronde voor de winterstop: Woudsend gaat dan op bezoek bij Ens.

* Opstelling Woudsend: Pieter de Vries; Arjan Reekers, Leo Visser [C], Klaas de Jong, Redmer Zondervan; Sven Nagelhout (Warner Talsma ’65), Patrick Lacroix, Richard Hiemstra (Rico Nagelhout ’70); Ronald Rijpkema, Joeri Sybesma, Nico Posthuma (Willem Foekema ’80)

* Doelpuntenmakers:
    1-0: Nico Posthuma (’47)
    1-1: Wouter Esselink (’53)
    1-2: Niek Schokker (’67)