• VV Woudsend JO13-1 deelt punten na vermakelijk duel

25 mei 2018
  • Afgelopen zaterdag mocht de JO13-1 na 2 weken vakantiestop eindelijk weer de groene weide in. Tegenstander in Idskenhuizen was SJO RVC/Langweer JO13-2. In de najaarscompetitie zat dit team ook bij ons in en toen werd met 2-1 verloren na een gelijk opgaande wedstrijd. Wilde Woudsend zich in de subtop handhaven dan mocht er zeker niet worden verloren. Zonder de afwezige Daan, Chris en co leider Peter werd om 9.00 uur afgetrapt.

Al snel bleek dat beide teams wederom niets voor elkaar onderdeden. SJO technisch iets vaardiger, maar Woudsend met 100% inzet zorgden er voor dat de toeschouwers vanaf minuut 1 werden vermaakt. Doordat 2/3 van de voorhoede dus ontbrak was het voor hun vervangers Riemer en Marieke even wennen op de spits en rechtsbuitenpositie. Robin stond linksbuiten en hij liet deze ochtend zien wekelijks in zijn rol te groeien. In eerste instantie kwam het gevaar dus vooral via hem. Maar echte kansen kwamen er niet, voor zowel thuisclub als bezoekers. De slag speelde zich voornamelijk op het middenveld af, vooral omdat het achterin weer als een huis stond (na ongeslagen koploper Oeverzwaluwen heeft Woudsend de minst gepasseerde verdediging). Backs Jarno en Joey hadden hun tegenstanders goed in bedwang en het duo Timme en Tieme heerste centraal achterin. Zoals gezegd was de bal veelvuldig op het middenveld, helaas slaagden de hardwerkende Jet en Hille en spelmaker Sepp er niet in om de voorwaartsen aan het werk te zetten, mede door het vroegtijdig storen van SJO. Ondanks het ontbreken van kansen was het wel erg leuk om naar te kijken. Woudsend probeerde te voetballen een aantal combinaties liep ook prima, maar de eindpass was vaak onzorgvuldig. Met als gevolg een logische 0-0 bij rust.

In de rust kregen de spelers weer een aantal goed bedoelde adviezen en werden Liam en Sven ingebracht voor Riemer en Marieke. De meegereisde supporters stonden nog niet op hun plek of het was al 1-0 voor de thuisclub. Vanaf de aftrap slalomde een behendige middenvelder van SJO door de Woudsend verdediging en met een mooi stift passeerde hij de uitkomende Lieke. Woudsend was echter niet van slag en ging door met goed voetballen. Er werd nu iets meer geprobeerd met een lange bal de voorwaartsen te zoeken, zonder daarbij de combinaties te vergeten. Liam deed het prima als balvaste spits en Sven deed het uitstekend op de rechtsbuiten. De tijd begon een beetje te dringen voor de Roodhemden, dus werd er geprobeerd nog meer druk te zetten op het doel van SJO. En het harde werken werd beloond. Het was Sven die op prachtige wijze de gelijkmaker scoorde. Hij pikte de bal op het middenveld op, speelde deze in de diepte, lanceerde zichzelf, schudde op snelheid en fysiek 3 verdedigers af en ranselde de bal in de linker bovenhoek, 1-1. SJO leek door de gelijkmaker wakker geschud en zette nu Woudsend weer onder druk. Het werd nog een paar keer hachelijk voor het Woudsender doel, maar Lieke was gelukkig goed bij de les. Zo eindigde een leuke en spannende wedstrijd tegen een sportieve tegenstander en met een uitstekende scheids in een gelijkspel, iets waar zowel SJO als Woudsend prima mee konden leven.

Aankomende dinsdag wordt er om 19.00 in Koudum een inhaalwedstrijd tegen Oeverzwaluwen gevoetbald. Zij hebben alles nog gewonnen en bij winst zijn ze kampioen. We zullen proberen hun feestje een week uit te stellen en hopen daarbij op een grote schare supporters die de JO13-1 komt ondersteunen.