• STRIJDBAAR WOUDSEND JO15-1 VERLIEST MET 7-1

2 mei 2018
  • Zaterdag 29 april speelde Woudsend JO15-1 tegen het tweede JO15 team van Stichting Samenwerkende Jeugd Organisatie Re(cht)Na(ar)Do(el) Voetbal Vereniging Idskenhuizen Combinatie/Langweer. 'Kortweg' St. SJO RVC/Langweer. De gastheren waren nog ongeslagen, hadden 6 wedstrijden gespeeld en dus 18 punten. Zij troffen in die 6 wedstrijden 44 keer doel en kregen slechts 4 doelpunten tegen. Een moyenne van 7,3 doelpunten voor en 0,57 tegen. Woudsend kon daar slechts 1,86 respectievelijk 3,6 tegenover zetten in 7 wedstrijden. Kortom de toto-speler wist al welk nummertje hij op zijn formulier kon invullen.

Woudsend betrad met die wetenschap het hoofdveld in St. Nyk, een beetje zoals Andorra tegen Nederland, excuus, Duitsland. De opdracht was: Alleen maar tegenhouden heeft geen zin, probeer te voetballen, plezier te maken, te leren en als het even kan een doelpuntje mee te pikken.

Vanaf het eerste fluitsignaal was wel duidelijk dat de 1 het enige juiste cijfer voor op het totoformulier was. Stichting Samenwerkende Jeugd Organisatie Re(cht)Na(ar)Do(el) Voetbal Vereniging Idskenhuizen Combinatie/Langweer JO15-2 beschikte over een aantal prima voetballers. Een team dat in balans was zonder erg zwakke plekken. Op de backs probeerden Colin en Ties hun straatje schoon te houden, niet te snel happen, de tegenstander voor zich te houden en wachten op een foutje. Remon en Hylke pakten het centrum en de spits op. Helaas scoorde Stichting Samenwerkende Jeugd Organisatie Re(cht)Na(ar)Do(el) Voetbal Vereniging Idskenhuizen Combinatie/Langweer al in de vijfde minuut. Handig combinerend wisten de voorste mannen elkaar te vinden. Zij lieten Roy in de eerste helft vijfmaal kansloos. Daar zaten een aantal fraaie doelpunten bij, onder andere een fraai schot hoog in het doel.

Zette Woudsend dan helemaal niets tegenover het goede spel van de Stichting Samenwerkende Jeugd Organisatie Re(cht)Na(ar)Do(el) Voetbal Vereniging Idskenhuizen Combinatie/Langweer? Welnee. Enkele keren kwamen de Woudsenders er prima uit. Lars, die aanvankelijk de rangen van de JO17 zou versterken maar toch gewoon met zijn eigen team kon meedoen, speelde een beresterke wedstrijd. Geflankeerd en ondersteund door de ranke Youri en Rowan wist hij de voorhoede regelmatig weg te sturen. Senna deed opnieuw herinneringen oproepen aan haar fameuze Braziliaanse naamgenoot. Niet allen qua snelheid, maar ook qua klappers die zij soms maakte. Voorin gooide Eise zijn hele lichaam in de strijd, ook zijn stembanden. Na een pass van Lars wist hij nog de paal te raken. Ook Jeen kreeg mogelijkheden. Uit een combinatie met Eise wist hij de keeper van Stichting Samenwerkende Jeugd Organisatie Re(cht)Na(ar)Do(el) Voetbal Vereniging Idskenhuizen Combinatie/Langweer met een geweldige boogbal te verschalken. Daarmee was de Woudsender eer al gered en stond de ruststand van 5-1 op het bord.

In de tweede helft werden de huurlingen van de JO13, Sepp en Tieme ingezet. Zij speelden beide een puike wedstrijd. Sepp op de rechtshalf, mooi tegen een tegenstander van vergelijkbaar formaat, en Tieme op de rechtsback. Het beeld van de tweede helft was vergelijkbaar met de eerste helft. Een veldoverwicht van Stichting Samenwerkende Jeugd Organisatie Re(cht)Na(ar)Do(el) Voetbal Vereniging Idskenhuizen Combinatie/Langweer, wat ook leidde tot de meeste kansen. De scherpte was er een beetje af bij de thuisploeg en veel schoten eindigden naast het doel. De ballen die tussen de palen waren gericht, waren meestal een prooi voor De Jager. De Woudsender keeper hoefde slechts twee keer te vissen. De verdediging van Stichting Samenwerkende Jeugd Organisatie Re(cht)Na(ar)Do(el) Voetbal Vereniging Idskenhuizen Combinatie/Langweer moest eveneens een aantal keren flink aan de bak. Vanaf het middenveld (Youri, later Rowan, Lars en Sepp) en zelfs vanuit de achterhoede (Tieme, Hylke), kwamen een aantal fraaie passes tussen de keeper en de verdediging waaruit nog een aantal grote kansen voor de roodhemden ontstonden. Helaas stond het vizier niet altijd op scherp en de paal in de weg.

De eindstand werd uiteindelijk 7-1 voor Stichting Samenwerkende Jeugd Organisatie Re(cht)Na(ar)Do(el) Voetbal Vereniging Idskenhuizen Combinatie/Langweer. Daarmee bleef Woudsend onder het moyenne van de thuisploeg. Een pleister op de niet zo diepe wonde. Woudsend bleef immers voetballen, bleef strijden en gaf ondanks het krachtsverschil niet op. Met deze insteek hadden de mannen de wedstrijd van vorige week zeker gewonnen. Als het team de komende weken zo blijft spelen zullen in de laatste drie wedstrijden tegen de lager geklasseerde teams met kortere namen vast en zeker punten worden gehaald!