• Karaktervol JO 15-1 thuis onderuit

22 sep 2018
  • Na een kort maar hevige beker/oefenperiode (een keer winst, een keer verlies, een afgelasting) begon voor de JO15-1 afgelopen zaterdag de competitie. Tegenstander was de JO15-3 uit Bolsward. Zonder de zieke Sepp, maar met Jeen, Eise en Remon vanuit de JO17-1 werd er om 9.00 uur afgetrapt op De Spil.
    Vanaf het begin was Bolsward de bovenliggende partij. Net iets groter, net iets sterker en voetballend net wat slimmer dan de thuisclub werd al snel duidelijk dat het geen gemakkelijke ochtend zou worden. Woudsend had voornamelijk de eerste 10 minuten houden en keren om een tegendoelpunt te voorkomen. Maar daarna kwamen de roodhemden beter in de wedstrijd. Via de vleugelspelers Chris en Robin werd geprobeerd de diepte te zoeken, helaas kwamen daar geen echte kansen uit voort. Bolsward bleef de gevaarlijkere ploeg en kwam na 15 minuten met een hard schot verdiend op voorsprong. Woudsend probeerde wat het kon en zo nu en dan werden er mooie combinaties op de mat gelegd. Jeen kreeg een goede mogelijkheid en Chris had iets te veel tijd nodig toen hij alleen op de keeper kon af gaan. Bolsward schoot regelmatig van afstand, maar deze ballen zeilden over of naast. De ballen die wel gevaarlijk waren werden uitstekend door Lieke gekeerd. Zoals gezegd was Bolsward de betere ploeg, maar Woudsend stelde daar veel inzet tegenover. Achterin met Remon, Tieme, Jarno en Joey stond het prima, terwijl Ties, Eise, Yoeri en Hille buffelden op het middenveld. De rust werd met een 0-1 achterstand gehaald, al had Sven de ultieme mogelijkheid op de gelijkmaker. Hij schoot helaas net naast.
    Tijdens de rust werden er wat wisselingen doorgevoerd. Zo kwam Timme op de laatste man te spelen, Remon schoof daardoor op naar het middenveld.
    De tweede helft liet een feller Woudsend zien. Men toonde minder ontzag voor de tegenstander en deze kwam daardoor ook minder aan voetbal toe dan de eerste helft. Voornamelijk via de rechterkant met de gedreven Eise kon Woudsend enkele malen gevaarlijk worden. Toch zou Bolsward wederom via een afstandsschot scoren, 0-2. Waar in de beker de kopjes bij een achterstand naar beneden gingen rechtte Woudsend nu de rug. Eise schatte een diepe bal van Remon goed in en bezorgde deze bij Jeen. Hij omspeelde de keeper en schoot de 1-2 binnen. Hierna was Woudsend helemaal los. Binnen no time was het ook 2-2. Wederom een diepe bal van achteruit, Eise die een handig duwtje uitdeelde en de bal over de keeper heen lobde. En de koek leek nog niet op toen Jeen alleen op de Bolswarder doelman kon afgaan. Helaas speelde hij de bal te ver voor zich uit, zodat dezelfde keeper kon ingrijpen. Met een gelijke stand leek een stunt in de maak, maar helaas wist Bolsward door twee persoonlijke fouten nog twee keer te scoren. Over de hele wedstrijd gezien was dit wel terecht, maar het is natuurlijk zuur dat als je je terugvecht van een schijnbaar onoverbrugbare achterstand, je alsnog het deksel op de neus krijgt. Maar dit zijn allemaal weer leermomentjes.

Volgende week speelt de JO15-1 uit tegen SWZ JO15-3 in Sneek. Aanvang wedstrijd is 11.00 uur.