• JO15 sluit seizoen in stijl af: 6-3

25 mei 2019
  • 25 mei 2019 was de dag dat de JO15 het zonder de bezielende leiding van lijder Roel moest doen. Om te voorkomen dat alles op de schouders van Peter zou neerkomen werd lijder Otto van de JO17 opgetrommeld. Zowel de lijder als een viertal spelers van de JO17 hadden hun competitie afgerond en waren om die reden vandaag beschikbaar.

Terwijl Roel zijn ogen de kost gaf aan de dirndls en zich laafde aan het gerstenat in een of andere biergarten in de Beierse hoofdstad, zette Peter de poppetjes op hun plek met als doel de JO15 van Oeverzwaluwen te verslaan. Lieke stond natuurlijk in het doel met voor haar in het centrum Remon en Tieme. Op de flanken Ties en Timme. Het middenveld werd bezet door Eise, Lars en Sepp. De mannen die voor de doelpunten moesten zorgen waren Youri, Jeen en Chris. Hille was afgelopen week ziek geweest en begon op de bank.

Het duel begon mooi gelijk opgaand. Woudsend zocht het doel, maar het waren de blauwhemden die minstens zo gevaarlijk waren. De roodhemden waren echter het eerst doeltreffend. Na een machtige crosspass van Eise van de linkerflank naar rechtsbuiten Chris wist de gehoekte buitenspeler beheerst de 1-0 aan te tekenen. Woudsend rook bloed en wilde fanatiek op jacht naar het tweede doelpunt. De thuisploeg vergat daardoor de organisatie en vanuit een tegenstoot wist Oeverzwaluwen met een overmacht tegenover de Woudsender verdediging te komen. Lieke probeerde de voorzet onschadelijk te maken, maar de bal belandde pardoes in de voeten van de spits uit Koudum: 1-1. De Woudsenders werden steeds fanatieker. Met name de oudste jongens namen wat te veel hooi op de vork. Verbaal lieten de heren zich ook steeds meer gelden. Gelukkig vond Woudsend weer wat meer de rust toen de ‘Immer Kalme’ Hille de furieuze Eise verving. Na 28 minuten spelen wist Lars een mooie steekbal te produceren waar Jeen wel raad met wist: 2-1. Helaas konden de gasten opnieuw langszij komen na een prachtig actie. Net voor rust wisten de roodhemden de psychologisch zo belangrijke voorsprong te pakken. De verdediging werkte de bal weg, Youri controleerde de bal prima, kaatste op Hille en werd door de jongste Van Netten meteen de diepte in gestuurd. Na een geweldige sprint schoof de rappe linksbuiten de bal kalm langs de keeper: 3-2 ruststand.

In de tweede helft trad het team enigszins aangepast weer ten strijde. Timme kreeg even rust en op zijn plek kwam Youri terecht. Eise pakte de linksbuiten positie op. De combinatie Hille en Eise bleek prima te passen. Samen stonden ze aan de basis van menig aanval. In de eerste 10 minuten van de tweede helft werd Woudsend over de linkerflank dan ook regelmatig gevaarlijk. Jeen had net niet dat geluk, en kreeg net niet het balletje mee waar de generatie Reekersen voor hem zo beroemd om waren. Lars kopte een corner uitstekend in, maar de bal werd ternauwernood gekeerd. Terwijl de druk op het doel van de gasten flink toenam had Remon de zaak achterin goed onder controle. Ties speelde een ijzersterke wedstrijd op de rechtsback en voetbalde zich steeds prima uit de lastige situaties. Tieme was kalm aan de bal en bikkelhard voor de tegenstander. Youri bewees een allrounder te zijn en speelde net als op de linksbuiten ook op de linksbackpositie prima.

De 4-2 viel na opnieuw een uitstekende combinatie tussen Hille en Eise. De bal belandde in een scrimmage voor het doel, Jeen maaide, Chris hakte, vond de tegenstander, draaide zich om en knalde de bal binnen. Slechts enkele minuten later viel ook al de 5-2. Chris en Sepp stuurden op rechts de tegenstander het bos in. Sepp, die ook een uitstekende wedstrijd speelde, wist zich steeds positioneel prima op te stellen. Een beetje naar binnen, zodat de tegenstander nooit tussendoor kon en altijd meer meters moest maken dan hij. Chris ontving de bal van de rechtshalf en vond de trefzekere spits.

Oeverzwaluwen wist enkele keren te counteren. Lieke en haar verdediging stonden echter steeds hun mannetje. Na een kwartier spelen in de tweede helft werd opnieuw een aanval onschadelijk gemaakt. Deze keer ten koste van een corner. Vanuit de hoekschop kreeg Oeverzwaluwen weer wat hoop: 5-3.

Het was echter enkel ijdele hoop voor de gasten. Remon en Tieme bikkelden in het centrum. Ties en Youri liepen de gaten dicht. Timme zat er boven op. Chris knokte dat het een lieve lust was. Lars loste problemen op en zette de voorwaartsen met prima passes aan het werk. Hille had er geen misse bal tussen en Sepp bleef uitstekend overeind. Eise vond de rust en de ruimte, schoot twee keer op de paal en gaf zo indirect de assist aan Jeen die in de 70e minuut zijn derde scoorde.

Met de 6-3 was bijna iedereen tevreden. Bijna. Lieke plaatste een kleine kanttekening. Want met de drie tegendoelpunten was ze niet langer de minst gepasseerde keeper. Op het moment van schrijven is de uitslag van Harlingen echter nog niet bekend. We duimen voor een tweetal tegendoelpunten voor de Harnsers zodat ook voor Lieke het seizoen geslaagd is!

Een fijne zomerstop en tot volgend seizoen.