• BEVRIJD JO15-1 ZEGEVIERT IN BOLSWARD

6 mei 2018
  • Zaterdag 5 mei speelde Woudsend JO15-1 in en tegen Bolsward. Woudsend en het 6e JO15 team van Bolsward waren op papier aan elkaar gewaagd. Beide teams hadden 6 punten uit 8 wedstrijden. Door een beter doelsaldo stond Woudsend op het negende plaatsje en Bolsward op nummer 10.

Veel teams ‘in den lande’ hadden te kampen met personele problemen. ‘Gelukkig’ waren daardoor verschillende wedstrijden al afgelast zodat de JO15 enkele spelers kon lenen. Leo, Sepp en Tieme vulden de leegte op die Ties, Olger, Rowan en Roan achterlieten.

Nadat de uitstekende scheidsrechter zijn assistenten had geïnstrueerd, klonk het startsignaal. Keeper Roy was er klaar voor en kon vertrouwen op een gemotiveerde achterhoede. Deze bestond uit de vaste krachten Remon en Hylke in het centrum, Colin op links en de multifunctionele Senna voor de gelegenheid op de rechtsback. Lars stond centraal op het middenveld en werd geflankeerd door Youri en JO13 speler Sepp. Linksvoor speelde Eise, Jeen in de spits en de slechts net 15 jarige Leo rechtsbuiten.

Woudsend begon redelijk aan de wedstrijd. Verdedigend was het soms wat lastig tegen een aanvallend vrij sterke en technisch vaardige tegenstander. De Woudsender counters waren echter levensgevaarlijk. Al in de achtste minuut troffen de roodhemden doel. Leo stuurde Eise de diepte in: 0-1. In de vijftiende minuut stelde Eise Leo in staat te scoren: 0-2. Achterin gaf Woudsend echter steeds wat meer ruimte weg. Colin speelde een prima partij en wist de technisch en fysiek sterke buitenspeler van Bolsward goed op te vangen. In de 24e minuut scoorde Bolsward de aansluitingstreffer. Nog geen 6 minuten later leek de wedstrijd volledig te kantelen toen het de geelhemd lukte om niet alleen Colin te omspelen, maar ook Remon het bos in te sturen: 2-2. Er leek sprake van een lichte paniek, niet alleen bij de spelers maar ook bij de leiding. Op slag van rust stoomden de Woudsenders nog één keer op richting het ‘vijandig’ doel. Vanuit de rebound, vanuit een lastige hoek wist Eise de belangrijke 2-3 op het bord te zetten.

Zowel de Woudsender leiding als de Bolswarder leiding waren redelijk tevreden. ‘Leuk zo’n gelijk opgaande wedstrijd’ sprak de onwetende coach van de thuisploeg. Want op één of andere manier wisten de roodhemden na de rust de knop om te zetten.

De tweede helft begon Woudsend met Tieme op de rechtsback. Senna kreeg een kwartiertje rust. Even leek het of de wedstrijd nog ‘alle kanten’ op kon. Maar in de 40e minuut, een fraaie uitbraak over links, hard voor door Eise, Leo 2-4. Een zucht van verlichting bij de leiding. Misschien kon er gewonnen worden. Woudsend bleef beheerst voetballen. Stelde zich goed op en wist zo onder andere de gevaarlijke grote mannen ingooi van Bolsward onschadelijk te maken. Achterin hadden de mannen alles in de tas. Er werden geen rare fratsen meer uitgehaald en problemen werden geweldig voetballend opgelost door Colin, Remon, Hylke en Tieme. Terwijl Roy soeverein heerste in de 16, had Sepp zijn werk uitstekend gedaan, de tegenstander murw gespeeld en gunde hij de laatste 20 minuutjes aan Senna.

Toen brak het Woudsender kwartiertje aan. Bij Woudsend ging de knop AAN en bij Bolsward daardoor UIT. Youri liet zien hoe goed hij eigenlijk kan voetballen, stak het been net wat verder uit dan de weken er voor en veroverde zo verschillende ballen. Veel passjes kwamen aan. In de 59e minuut resulteerde dit in een vrije trap van links, net wat korter dan een corner. Eise wist Lars te vinden die fraai bij de tweede paal de 2-5 binnen kopte. Bolsward knakte. Senna knokte. Komend vanaf rechts wist zij de bal die de keeper los liet te promoveren tot doelpunt. 65e minuut 2-6. Twee minuten later stelde Leo Jeen, die al verschillende pogingen had gedaan, in staat zijn doelpuntje mee te pikken. 67e minuut 2-7. In de 69e minuut geselde Leo de lat waarna Jeen attent de rebound verzilverde: 2-8. Iets later wist Leo zelf het net te vinden: 2-9. En in blessure tijd gunde Jeen Eise nog de 2-10.

Een uitstekend resultaat. Geweldig dat de gastspelers (Leo en de jongelingen Sepp en Tieme) het mogelijk hebben gemaakt dat er nog gespeeld kon worden. Ook Henk bedankt voor het vervoer! Woudsend speelt nog twee wedstrijden en wel op 12 en 26 mei. Beide wedstrijden zijn thuis, dus de auto’s kunnen op de P blijven staan.